Sabtu, 30 Oktober 2010

7 Manusia Paling Kejam Di Dunia

Dibawah ini adalah senarai antara manusia paling kejam di dunia. Saya rasa ingin senaraikan sebanyak 100, tetapi memang ramai sangat la. Tetapi mereka yang di dalam senarai ini adalah diantara yang terkejam dari yang terkejam. icon mad 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia
Pilihan ini bukan sahaja berdasarkan jumlah kematian yang diakibatkan, malah tindakan, kesan dan kekajaman terhadap orang ramai. Jom lihat siapa tangga teratas… icon wink 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia

7. Idi Amin

Idi%20Amin 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- merupakan seorang pegawai tentera dan selaku Presiden Uganda. Dia menggunakan kuasa tentera untuk rampasan kuasa untuk menggulingkan Milton Obote. Idi Amin terkenal dengan kekejamannya dengan melanggari hak asasi manusia, penindasan politik, penganiayaan entnik, pembunuhan keadilan berlebihan dan pengusiran orang India dari Uganda.
- jumlah kematian akibat dari rejim ganas Idi Amin, tidak diketahui tetapi memang banyak. Anggaran kematian lebih kurang dari 80 000 hingga 500 000 orang…
- pada 4 OGOS 1972, Amin mengeluarkan perintah untuk mengusir lebih 60 000 orang Asia yang bukan warganegara Uganda(yang kebanyakkan mereka memegang passport English). Perintah ini kemudian diubah dengan memasukkan semua 80 000 orang Asia kecuali golongan professional seperti doctor, peguam dan guru.
- Amin akhirnya digulingkan dari jawatan, tetapi langsung tidak menyesal dengan perbuatan kejam rejimnya dan mengatakan bahawa rakyat Uganda masih memerlukan pemerintahan dia(perasan orang tua ni).

6. Leopod II of Belgium

Leopold ii garter knight 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- Raja Belgium dari tahun 1865 – 1909. Dengan bantuan kewangan dari Kerajaan, Leopod menubuhkan Congo Free State, iaitu projek rahsia untuk mengestrak getah dan gading di daerah Congo Afrika tengah yang mengendalikan kerja paksa dan mengakibatkan kematian lebih 3 JUTA rakyat Congo
- Rejim Congo Free State menjadi satu skandal antarabangsa yang terkenal dalam peralihan abad. Kawasan tanah sulit yang dimiliki Raja Leopod  adalah seluas 76 kali lebih besar dari Negara Belgium dimana dia bebas untuk berkuasa sebagai satu domain peribadi melalui askar peribadinya, Force Publique.
- pekerja getah Leopod diseksa, dicacatkan dan disembelih sehingga hamper satu abad. Suara seluruh dunia bangkit dengan tindakan Kejam Raja Leopod kemudian memaksa Leopod untuk meletak jawatan.

5. Pol Pot

pol pot khmer rouge 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- merupakan seorang pemimpin Khmer Rouge dan selaku perdana Menteri Kemboja dari tahun 1976 hingga 1979. Semasa pemerintahannya, Pol Pot menggunakan idealism komunis yang keterlaluan dan kejam dimana semua penghuni Bandar telah ditempatkan semula di kawasan pedalaman untuk bekerja di bidang pertanian kolektif dan projek kerja paksa.
-  kesan kekejaman Pol Pot, dapat dilihat melalui kerahan tenaga yang keterlaluan, perhambaan, kekurangan gizi yang seimbang, rawatan perubatan yang teruk, dan perlaksanaa hukuman mati hampir 2 JUTA penduduk Kemboja.
- Rejimnya mencapai kemasyhuran khusus kekejaman dengan memilih para intelektual dan lain-lain musuh kelas pertengahan untuk pembunuhan. Khmer Rouge melakukan pembunuhan beramai ramai di lokasi yang dikenali sebagai Killing Fields.(kini tempat itu menjadi satu tapak bersejarah di Kemboja)
- Mayat mereka yang dibunuh dikuburkan beramai ramai di dalam subuah lubang yang digali sendiri oleh mangsa. Bagi menjimatkan peluru, pembunuhan dilakukan dengan menggunakan tukul, kapak, penyodok dan kayu buluh runcing….Kejamnya………

4. Vlad tepes@Vlad The Impelar

vlad dracul1 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- Juga dikenali sebagai Vlad III Romania merupakan Putera Wallachia sebanyak 3 kali dari tahun 1448 hingga 1476. Vlad terkenal dalam legenda dengan hukuman kejamyang dilaksanakan sepanjang pemerintahan beliau.
- di Romania, beliau dilihat oleh orang ramai sebagai seorang putera dengan perasan mendalam tentang keadilan. Salah satu kaedah penyeksaan oleh Vlad ialah dengan menggunakan kekuda yang diikatkan pada kaki mangsa kemudian ditusuk secara perlahan lahan kedalam badan mangsa. Pancang tersebut diletakkan minyak, dan penyelenggaran dilakukan untuk pancang tersebut supaya tidak terlalu tajam bagi mengelakkan mangsa mati dengan cepat. KLIK DISINI untuk maklumat yang lebih padat tentang hukuman kejam ini.
- Antara seksaan lain yang dilakukan adalah : cakaran kuku di kepala, memotong anggota badan mangsa, membutakan mangsa, mencekik, membakar, memotong telinga dan hidung, penyeksaan pada organ organ seks(terutamanya wanita), menanggalkan kulit dan dididihkan hidup hidup….
- ada beberapa fakta juga mengatakan lebih 10 000 orang disula hidup2 dalam tahun 1460 sahaja…

3. Ivan IV of Russia

ivan 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- juga dikenali sebagai Ivan The Terrible(Ivan yang Teruk), merupakan pahlawan Moscow yang agung dari tahun 1533-1547. Ivan juga adalah raja pertama Russia yang bergelar Tsar. Pada tahun 1570, Ivan telah dihasut bahawa penduduk elit Bandar Novgord berpaling tadah kepada Poland. Tetapi, pimpinan ketenteraan menghentikan mereka pada 2 Januari.
- Tentera Ivan telah membina tembok di sekeliling Bandar untuk mengelakkan Orang Bandar melarikan diri. Antara 500 hingga 1000 penduduk awam ditawan oleh tentera lalu diseksa dan dibunuh di hadapan Ivan dan puteranya.
- Pada tahun 1581, Ivan telah membelasah dan menyeksa menantu perempuannya yang mengandung kerana memakai pakaian yang tidak sesuai untuk taraf mereka lalu menyebabkan keguguran.
- Anaknya juga bernama Ivan, pernah bergaduh dengan Ivan sendiri lalu menyebabkan perbalahan yang teruk. Anaknya mati secara tidak sengaja kerana tertusuk ‘pointer’ di kepalanya.

2. Adolf Hitler

adolf hitler 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- Siapa tidak kenal dengan Adolf Hitler..Beliau dilantik sebagai Canselor Jerman pada tahun 1933, kemudian menjadi Tuan yang terutama @ Fuhrer dalam tahun 1934 sehingga kematiannya akibat membunuh diri pada tahun 1945.
- pada akhir perang dunia kedua, dasar penaklukan wilayah dan perkauman oleh Hitler mengakibatkan kematian dan kemusnahan termasuk kematian berjuta juta orang, termasuk juga penghapusan beramai ramai lebih 6 JUTAorang yahudi di sebuah tempat yang kininya dikenali sebagaiHOLOCAUST.
- Kematian Hitler belum dipastikan secara sah. Tetapi ada fakta mengatakan bahawa Hitler telah membunuh diri dengan menembak dirinya sambil mengigit pil Sianida.

1. Josef Stalin

Josef%20Stalin 7 Manusia Paling Kejam Di Dunia- merupakan Setiausaha Agung parti Komunis Kesatuan Sovietjawatankuasa Pusat dari tahun 1922 hingga kematiannya pada tahun 1953. Semasa penjajahannya, pendduk Ukrainemenderita kelaparan yang teruk(Holodomor).
- Anggaran kematian dijangka 2.5 hingga 10 JUTA orang…
- Kebuluran adalah disebabkan oleh pentadbiran politik dan kuasa yang kejam. Selain kebuluran, Stalin memerintahkan pembersihan dalam Soviet Union untuk menghapuskan mereka yang disifatkan musuh Negara.
Jumlah kematian dibawah pemerintahan Stalin dianggarkan dari 10 MILLION hingga 60 MILLION orang…..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan